Radzenie Sobie z Oznakami Starości

Opublikowane przez Eliza Pejko w dniu

Wraz z wiekiem pojawia się mnóstwo zmian, które mogą wystąpić w prawie każdej części twojego ciała i umysłu. Niektóre z tych oznak starzenia mogą być stosunkowo niewielkie i nie wpłyną na Twoje codzienne życie, podczas gdy inne mogą mieć znaczący wpływ na jakość Twojego życia. Jak więc poradzić sobie ze starością?

Na szczęście istnieje wiele sposobów, aby pomóc sobie zachować młodość (w ciele i duchu). Oto podsumowanie tego, co musisz wiedzieć, aby leczyć objawy „starości”.

Jakie są oznaki i objawy starzenia?

Istnieje wiele objawów, których możesz doświadczyć, a które są bezpośrednio związane z twoim starzeniem się. Niektóre z najczęstszych to:

Zmarszczki i plamy starcze

Te objawy na skórze mogą się nasilać wraz z wiekiem. Bardziej prawdopodobne jest również wystąpienie suchej skóry, ponieważ wraz z wiekiem organizm wytwarza mniej naturalnych olejków. Twoja skóra również staje się cieńsza i mniej elastyczna, podczas gdy tkanka tłuszczowa tuż pod skórą zmniejsza się; może to spowodować łatwiejsze powstawanie siniaków.

Zmiany w układzie sercowo-naczyniowym

U większości ludzi naczynia krwionośne i tętnice sztywnieją wraz z wiekiem. To powoduje, że twoje serce pracuje ciężej, aby pompować krew. Mięśnie sercowe muszą dostosować się do cięższej pracy, a Twoje tętno nie wzrośnie już znacznie podczas aktywności fizycznej. Te zmiany oznaczają jednak, że masz zwiększone ryzyko wysokiego ciśnienia krwi (nadciśnienia) i innych problemów sercowo-naczyniowych.

Kości kurczą się pod względem wielkości i gęstości

Kości zwykle kurczą się wraz z wiekiem, co czyni je słabszymi i bardziej podatnymi na złamania. Dlatego wydaje się, że niektórzy ludzie stają się krótsi wraz z wiekiem.

Mięśnie, które tracą siłę i elastyczność

Słabsze i mniej elastyczne mięśnie mogą wpływać na koordynację i równowagę. Niektóre starsze osoby są znacznie mniej stabilne na nogach niż wtedy, gdy były młodsze; starsi ludzie częściej doświadczają z tego powodu poważnych upadków.

Sztywność w stawach

Nasilenie tego może się różnić w zależności od osoby, ale może być dowolne, od niewielkiej sztywności do ciężkiego zapalenia stawów.

Słabsza pamięć

Ludzie mogą doświadczać problemów z pamięcią na różne sposoby, na przykład chwilowe zapominanie słów lub mniejsza zdolność do wykonywania wielu zadań. U niektórych osób mogą rozwinąć się poważniejsze problemy z pamięcią, takie jak demencja i choroba Alzheimera.

Jak poradzić sobie ze starzeniem?

Nie musisz po prostu siedzieć i patrzeć, jak się starzejesz. Istnieje wiele działań, które możesz podjąć, aby zapewnić sobie zdrowie w miarę starzenia się. Aby zmniejszyć niektóre objawy, wypróbuj poniższe sugestie.

1. Używaj medycznej marihuany (MMJ) lub CBD

Marihuana może być naprawdę pomocnym narzędziem w walce ze starzeniem się. Może pomóc we wszystkim, od przewlekłego bólu i utraty apetytu po depresję i jaskrę. Produkty MMJ są również zazwyczaj bezpieczniejsze niż przyjmowanie przepisanych leków i mają znacznie mniej skutków ubocznych.

Jeśli zastanawiasz się, „Czy CBD jest dobre dla osób starszych?”, odpowiedź brzmi: tak! Produkty CBD są znacznie łatwiejsze do zdobycia niż medyczna marihuana. Tego rodzaju naturalne produkty mogą być łagodne dla systemu seniora, ale także niezwykle pomocne w leczeniu różnych objawów starzenia.

2. Prowadź aktywny tryb życia

Niezwykle ważne jest, aby pozostać aktywnym wraz z wiekiem. Umiarkowane ćwiczenia mogą obejmować różnorodne aktywności, w tym spacery, pływanie i jogę, które mogą pomóc w utrzymaniu zdrowego serca i zapobieganiu dodatkowej sztywności lub problemom z mięśniami.

3. Trzymaj się zdrowej diety

Spożywanie pożywnej diety jest kluczowym elementem dobrego zdrowia. Jedz warzywa, owoce, produkty pełnoziarniste, produkty bogate w błonnik i chude białka (takie jak ryby).

4. Nie pal

Utrzymanie zdrowego stylu życia oznacza, że ​​być może będziesz musiał zrezygnować z niektórych wad. Rzuć palenie i picie w nadmiarze, aby upewnić się, że twoje ciało jest w stanie dobrze funkcjonować. Palenie może znacząco wpłynąć na układ sercowo-naczyniowy i płuca, więc wyrzuć nałóg tak szybko, jak to możliwe.

5. Wysypiaj się

Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy, jak ważny jest dobry sen, jeśli chodzi o zdrowy styl życia. Dobry sen może pomóc w odbudowie organizmu w nocy oraz może wyleczyć i naprawić serce i naczynia krwionośne. Powinnaś spać co najmniej siedem do dziewięciu godzin każdej nocy.

6. Stosuj suplementy takie jak witamina D i wapń

Suplementy mogą pomóc w utrzymaniu silnych kości. Dorośli powinni otrzymywać co najmniej 1000 miligramów wapnia dziennie. Dla kobiet w wieku 51 lat i starszych oraz dla mężczyzn w wieku 71 lat i starszych zalecana ilość wzrasta do 1200 miligramów. Dobrym pomysłem jest również spożywanie diety bogatej w wapń, pełnej nabiału, brokułów, łososia itp.

W przypadku witaminy D dorośli powinni spożywać co najmniej 600 jm. Dorośli w wieku powyżej 70 lat powinni otrzymywać co najmniej 800 IU. Seniorzy mogą otrzymywać witaminę D ze światła słonecznego lub źródeł żywności, takich jak tuńczyk i jajka.

Zarówno w przypadku wapnia, jak i witaminy D, seniorzy mogą również przyjmować codzienną suplementację, aby uzyskać zalecaną dawkę.

7. Pozostań aktywny umysłowo

Koncentrując się na zdrowiu fizycznym, ważne jest również, aby zadbać również o zdrowie mózgu. Aby zachować czujność i bystrość, lekarze zalecają takie rzeczy jak czytanie, gry słowne, nowe hobby. Upewnij się, że pozostajesz w kontakcie z otaczającym Cię światem – pomoże Ci to zachować czujność psychiczną.

Podsumowanie

Kiedy wchodzisz w „starość”, ważniejsze niż kiedykolwiek jest dbanie o swoje zdrowie. Postępuj zgodnie z powyższymi wskazówkami, które pomogą Ci leczyć objawy starzenia się w łatwy do opanowania i skuteczny sposób!


0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


blog wwwkoneser o roślinach marihuany thc i konopi cbd
Copyright © wwwkoneser.pl